Procedure aanvragen leefbaarheidsubsidie 2016

Ieder jaar heeft de dorpsraad Burgh-Haamstede een bescheiden leefbaarheidbudget te verdelen om de leefbaarheid van het dorp te vergroten.
Om in aanmerking te komen voor -een deel van- dit budget, gelden een aantal uitgangspunten:

  • De aanvragen gelden alleen voor particuliere initiatieven of voor organisaties zonder winstoogmerk die op basis van vrijwilligheid hun activiteiten uitvoeren
  • Alleen mensen en organisaties uit Burgh-Haamstede, Burghsluis,Nieuw-Haamstede en Westenschouwen,  kunnen een aanvraag doen.
  • Iedere aanvraag dient bij te dragen aan het vergroten van de leefbaarheid van Burgh-Haamstede, Burghsluis,Nieuw-Haamstede en Westenschouwen. Denk aan ’t organiseren van activiteiten voor de dorpsbewoners of het opknappen of aanschaffen van iets waar het dorp mooier/prettiger/gezelliger door wordt.
  • Leefbaarheid is iets voor alle inwoners van onze dorpskernen, maar het is mogelijk om voor specifieke groepen een aanvraag in te dienen: ouderen, jeugd, zieken. Als dorpsraad zullen we in de toekenning goed kijken naar een evenwichtige verdeling hiervan.
  • Uw aanvraag maakt een grotere kans gehonoreerd te worden als deze vòòr 1 april 2016 ingediend is bij de Dorpsraad.


Lees hierde voorwaarden om uw aanvraag in te dienen door middel van het volledig invullen en insturen van het formulier ‘Subsidieaanvraag uit leefbaarheidbudget’. Dit formulier dient u, wanneer mogelijk, te vergezellen van een (deel) begroting voor 2015.


* Na afloop van uw evenement of het subsidiejaar zal onze penningmeester u verzoeken uw jaarverslag te overleggen, waarin zichtbaar moet zijn waar de subsidie aan is gespendeerd. Subsidiegeld dat niet is uitgegeven, dient te worden terugbetaald aan de Dorpsraad.